måndag 22 juli 2013

Godmorgon!

Idag blir det typ sista bad- och soldagen för mig. Ska nämligen tatuera mig kl 19 ikväll! Men nog kan jag doppa mig, bara att hålla uppe ena armen :)

Igår åkte vi med moppen upp till norra Koh Samui för att spana in Big Buddah. Solen var framme och man stektes verkligen! Att sätta sig på moppen och susa iväg var sjukt skönt efteråt. Vi drog till en strand och tog ett dopp samt käkade lite lunch.

Efter det stannade vi och spelade fotbollsgolf. Det dyraste nöjet hittills (650 baht per person, ungefär 130:-) och vi orkade bara halva banan pga att man svettades ihjäl samt höll på att bli uppätna av 40 000 miljarder mygg.

På hemvägen flög stora, mörka moln in mot oss och precis innan dödsskuren hann vi stanna till på en massagebar och där tog vi varsin öl tills det värsta regnet gått över. Sedan hann vi preciiiis hem och upp till rummet innan nästa skur. Ibland har man tur.

Just nu blåser det en del och det är lite mulet men fortfarande väldigt, väldigt varmt. Ser fram emot att åka tillbaka till vår favoritstrand och njuta av det fina vattnet.

Tråkigt inlägg men jag bara njuter av precis allting! Brukar få hemlängtan efter kanske en och en halv vecka men den här gången vill jag verkligen inte hem.
Ska ju självklart bli kul att åka till Frankrike en vecka efter jag kommit hem. Där ska det tydligen vara väldigt varmt också, så jag lär ju trivas :)

Nä. Mot stranden! Tjohej!

Big Buddah



Johan lirar fotbollsgolf



Ösregnet från balkongen



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar