onsdag 17 juli 2013

Seg dag

Idag är det onsdag. En dag kvar på fantastiska Thongtakian Beach. Det känns lite sorgligt. På fredag bär det av till Lamai Beach, den är ca 7km lång och den lilla byn är livlig med restauranger, barer, affärer och strippor... Vi gick på kanske två tredjedelar av stranden idag, jag, Johan och Mickis efter ett besök på MacDonalds. Vi kände oss lite bakis och var inte sugen på thaikäk överhuvudtaget.

Igår var vi inne i Lamai och käkade god mat på Bondi Bar, där alkoholen är importerad och säker att dricka. Så det blev några riktigt goda drinkar!

I förrgår var jag och Johan inne i Chaweng, den största stranden på Koh Samui, men fy fan vad jag inte gillade den. Iofs såg jag inte stranden, vi gick längs huvudgatan och spanade efter fynd. Men ush, byn är inte kul. Högljutt, musik överallt, bilar som öser ut reklam för klubbar genom stora högtalare, försäljare som ska tvinga på en massa flyers och blommor och halsband och kostymer och gu vet vad.. Men det värsta av allt var lukten. I hela byn luktade det sumpmark och ruttna ägg.... Man blev inte direkt sugen på att käka nånstans.
Men det blev en pizza och jag prutade ner en bikini med 130 baht (typ 27:-) fast det var ändå överpris, köpte en bok och sen drog vi tillbaka till lugnet.

Det är himla kul att Mickis bor i närheten, det var så längesedan vi hängde och jag har glömt av hur rolig hon är! Idag kom även Dina och jag undrar om vi ska käka med dem någonstans. Vi får se. No stress! Det är mitt motto den här resan.





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar