söndag 14 juli 2013

Skuggdag

Idag befann jag mig under ett träd i skuggan. Axlarna hade igår fått sig en rejäl röd bränna så jag tyckte det var dags att vila dem lite. Lärdomen av det blir att ALLTID smörja in sig efter man har badat...
Vi tog en taxi in till Lamai igår, jag fick tips av skåningarna på förra hotellet att spana in en tatuerare som tydligen ska vara väldigt duktig. Så det blev första stoppet. Han heter Mr. Tak och hans portfolio är minst sagt imponerande. Mycket bra porträtt etc. Så det kändes schysst. Jag visade honom en bild av motivet jag vill ha och fick med mig utskrifter på olika storlekar så att jag kan bestämma mig tills det är dags. Det ska bli en ca 5x5 cm stor Ryan Giggs någonstans på armen. 200 pix. Helt OK säger jag :)

Efter det åkte vi in till centrala Lamai och kikade i affärer och åt risröra ur en halv ananas! Efter det var vi möra och regnet var på ingång så vi tog en taxi tillbaka till hotellet. Tog knappt 5 min..

Man blir fan trött av att inte göra ett skit på dagarna. Solen och värmen gör sitt liksom. Pensionärer som vi är går vi och lägger oss runt 21-22 varje dag nästan.

Ikväll ska vi äta middag med Michaela som ska bo typ 20min till fots från oss! Ska bli himla kul att träffa henne! På andra sida jorden..

Tjohej!

Min hemska bränna. Vit under-& insida, brun (eller kräftröd...) utanpå........



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar