tisdag 9 juli 2013

Thailand fuck yeah!

Så. Jag är här nu. I underbara, vackra, galna, VARMA Thailand.
Min oro för flygresan var obefogad. Som vanligt. Hade ju iofs oddsen på min sida då det var en stor krasch i San Fransisco dagen innan. Men det enda som var jobbigt med den långa flygningen var att ungjäveln bakom mig aldrig sov, istället roade han sig med att sparka och slå på mitt säte var 5 minut, så jag sov ingenting. Vilket i sin tur resulterade i att jag var vaken i 31 timmar..
Vägrar nämligen sova middag. Jag blir ett vrak. Så vi höll oss vakna till 18:30 (lokal tid) och sov 14 timmar. Jävligt skönt.

Nu är kl 17:16. Vi har badat, solat med måtta och testat poolen som är alldeles utanför hotellrummet. Vi bor grannar med en massa ryssar och ett skånskt par.
Tänkte spana in restauranggatan ikväll, den ligger precis bredvid hotellet och på torsdag är det marknad där hela kvällen.

Priserna här är himmelriket för en boråsare som jag! Köpte två Bacardi, en annan sorts drink på flaska, en whiskey/cola också på flaska, en liten Chang-öl samt en stor vatten och ett paket cigg. Sammanlagt 280 baht dvs 63 kr. Looooooove it!

Det var väl det för den här gången. Tjohej!




















Inga kommentarer:

Skicka en kommentar